Opłata serwisowa

Opłata serwisowa

motorhome.pl Porady 0 Comments

Czym jest opłata serwisowa i za co ja płacę?

Większość wypożyczalni kamperów nalicza tzw. opłatę serwisową. Jest to kwota, którą należy uiścić jednorazowo, przed wynajmem i wynosi najczęściej od 300 do 500 złotych (uwaga, większość wypożyczalni podaje w cennikach kwoty netto, do których należy doliczyć 23% podatku VAT).
Wiele osób pyta, za co płacą w ramach opłaty serwisowej i dlaczego nie jest ona uwzględniona w stawce za wynajem kampera. Na przykładzie naszej wypożyczalni, spróbujemy odpowiedzieć na te dwa pytania.

Co zawiera opłata serwisowa?

Mycie samochodu z zewnątrz po wynajmie

Nasze samochody przekazujemy Klientom czyste z zewnątrz oraz wewnątrz. Ci z Państwa, którzy mieli okazję korzystać z naszych usług, wiedzą jakie obowiązują u nas standardy – samochody lśnią i pachną . Po powrocie klient zobowiązany jest oddać samochód posprzątany w środku, ale mycie z zewnątrz jest po naszej stronie. Na co dzień korzystamy z usług myjni samochodowej Aras, w Warszawie, która mieści się przy ulicy Kadetów 59.
Koszt mycia z zewnątrz i posprzątania kabiny kształtuje się w granicach od 150 do 200 zł w zależności od zakresu prac – zwykłe mycie, mycie z woskowaniem przodu samochodu (ten zabieg ułatwia późniejsze zmywanie owadów), usuwanie winiet, itp. W tym miejscu musimy podkreślić, że usługi są wykonane zawsze bardzo profesjonalnie i na najwyższym poziomie.

Posprzątanie samochodu

Pomimo, że większość z klientów oddaje nam samochody dobrze posprzątane wewnątrz, za każdym razem przygotowujemy auta do kolejnego wynajmu. Mamy tu na myśli dokładne umycie łazienki, w tym toalety, odkurzenie (również bagażnika), rozmrożenie i umycie lodówki, umycie: szafek i frontów, zlewów, kuchenki gazowej, blatów, stolika, itp. Oczywiście wymieniamy również wszystkie prześcieradła na czyste. Czas, jaki potrzebny jest na te czynności to średnio 2 do 3 godzin. Nie uznajemy kompromisów, samochód ma błyszczeć nie tylko z zewnątrz, a nasi klienci po wejściu do środka mają czuć się komfortowo i przyjemnie. We wnętrzach stosujemy, delikatne i naturalne środki zapachowe, a w lodówce za każdym razem umieszczamy nowy pochłaniacz nieprzyjemnych zapachów.
Koszt pracy i materiałów związanych z posprzątaniem samochodu kształtuje się w granicach od 100 do 150 zł.

Chemia do toalety

Każdy klient otrzymuje od nas zestaw akcesoriów niezbędnych w użytkowaniu kampera. Zawsze jest wśród nich butelka płynu do toalet chemicznych, środek do ich mycia oraz 4 rolki specjalnego papieru toaletowego. Łączna wartość to blisko 100 zł. Oczywiście, zużycie tych środków bywa różne, w zależności od długości okresu wynajmu, jak i intensywności korzystania z toalety. Na potrzeby tej kalkulacji przyjmijmy, że koszt uzupełnienia do stanu początkowego to średnio 40 zł.

Gaz

Koszt wymiany butli gazowej na pełną to 60 zł. Na każdy wyjazd klienci otrzymują jedną pełną butlę gazową lub w przypadku kampera Tallin, na dłuższe wyjazdy nawet dwie. W naszych pojazdach zainstalowaliśmy butle ze specjalnymi, kamperowymi reduktorami klik-on, w systemie firmy AmeriGas. To wygodne i bezpieczne rozwiązanie, stosowane również w przypadku butli domowych.

AdBlue

Większość współczesnych silników Diesla, aby spełnić wyśrubowane normy emisji spalin wymaga specjalnego dodatku, płynu o nazwie AdBlue. Jego zużycie kształtuje się na poziomie 1 l na 1000 km. Przyjmując, że nasi klienci w czasie wynajmu pokonują średnio 4000 km, koszt uzupełnienia płynu wynosi około 30 zł na każdy wynajem.

Płyn do spryskiwacza

Każdy z naszych samochodów, w momencie wydania, posiada pełny zbiornik płynu do spryskiwacza. Jest to dobrej jakości płyn, kupowany na stacji benzynowej Circle K (dawniej Statoil). Koszt uzupełnienia to średnio 20 zł.

Podsumowując koszty związane z przygotowaniem samochodu do kolejnego wynajmu wynoszą od 400 do nawet 560 złotych. Warto zwrócić uwagę, że zupełnie pomijamy koszty związane z logistyką, tj. między innymi odebraniem kampera z myjni i przewiezieniem go do naszej siedziby w Karczewie, wymianą butli, zakupami środków czystości itp. Zatem na opłacie serwisowej nie zarabiamy, a zazwyczaj część kosztów z nią związanych pokrywana jest z opłaty za wynajem kampera.

Dlaczego nie w cenie wynajmu?

Dlaczego zatem w ogóle opłata serwisowa istnieje, a wszystkie koszty nie zostały wliczone w kalkulację stawki za wynajem kampera? Ma to ścisły związek z tym, na jak długo wynajmowany jest pojazd. Przy wynajmie samochodu kempingowego na okres trzech tygodni, koszt opłaty rozkłada się w taki sposób, że w przeliczeniu na dzień wynosi ona niecałe 15 złotych. Jeśli jednak kampera wypożyczymy na przykład na 4 dni, to koszt wyniesie 100 zł dziennie. Bez względu na długość okresu wynajmu, nakład pracy oraz koszty związane z przygotowaniem samochodu dla kolejnego klienta są prawie zawsze takie same.

Udostępnij!

"Opłata serwisowa" ostatnia aktualizacja: Sierpień 23rd, 2017; motorhome.pl