Opłata serwisowa

Opłata serwisowa

motorhome.pl Porady 1 Komentarz

Czym jest opłata serwisowa i za co ja płacę?

Większość wypożyczalni kamperów nalicza tzw. opłatę serwisową. Jest to kwota, którą należy uiścić jednorazowo, przed wynajmem i wynosi najczęściej od 300 do 500 złotych (uwaga, większość wypożyczalni podaje w cennikach kwoty netto, do których należy doliczyć 23% podatku VAT).
Wiele osób pyta, za co płacą w ramach opłaty serwisowej i dlaczego nie jest ona uwzględniona w stawce za wynajem kampera. Na przykładzie naszej wypożyczalni, spróbujemy odpowiedzieć na te dwa pytania.

Co zawiera opłata serwisowa?

Mycie samochodu z zewnątrz po wynajmie

Nasze samochody przekazujemy Klientom czyste z zewnątrz oraz wewnątrz. Ci z Państwa, którzy mieli okazję korzystać z naszych usług, wiedzą jakie obowiązują u nas standardy – samochody lśnią i pachną . Po powrocie klient zobowiązany jest oddać samochód posprzątany w środku, ale mycie z zewnątrz jest po naszej stronie. Na co dzień korzystamy z usług myjni samochodowej Aras, w Warszawie, która mieści się przy ulicy Kadetów 59.
Koszt mycia z zewnątrz i posprzątania kabiny kształtuje się w granicach od 150 do 200 zł w zależności od zakresu prac – zwykłe mycie, mycie z woskowaniem przodu samochodu (ten zabieg ułatwia późniejsze zmywanie owadów), usuwanie winiet, itp. W tym miejscu musimy podkreślić, że usługi są wykonane zawsze bardzo profesjonalnie i na najwyższym poziomie.

Posprzątanie samochodu

Pomimo, że większość z klientów oddaje nam samochody dobrze posprzątane wewnątrz, za każdym razem przygotowujemy auta do kolejnego wynajmu. Mamy tu na myśli dokładne umycie łazienki, w tym toalety, odkurzenie (również bagażnika), rozmrożenie i umycie lodówki, umycie: szafek i frontów, zlewów, kuchenki gazowej, blatów, stolika, itp. Oczywiście wymieniamy również wszystkie prześcieradła na czyste. Czas, jaki potrzebny jest na te czynności to średnio 2 do 3 godzin. Nie uznajemy kompromisów, samochód ma błyszczeć nie tylko z zewnątrz, a nasi klienci po wejściu do środka mają czuć się komfortowo i przyjemnie. We wnętrzach stosujemy, delikatne i naturalne środki zapachowe, a w lodówce za każdym razem umieszczamy nowy pochłaniacz nieprzyjemnych zapachów.
Koszt pracy i materiałów związanych z posprzątaniem samochodu kształtuje się w granicach od 100 do 150 zł.

Chemia do toalety

Każdy klient otrzymuje od nas zestaw akcesoriów niezbędnych w użytkowaniu kampera. Zawsze jest wśród nich butelka płynu do toalet chemicznych, środek do ich mycia oraz 4 rolki specjalnego papieru toaletowego. Łączna wartość to blisko 100 zł. Oczywiście, zużycie tych środków bywa różne, w zależności od długości okresu wynajmu, jak i intensywności korzystania z toalety. Na potrzeby tej kalkulacji przyjmijmy, że koszt uzupełnienia do stanu początkowego to średnio 40 zł.
Na marginesie, niemal wszystkie środki czystości stosowane w naszych kamperach kupujemy w internetowym sklepie GoMarket.pl. Oferta płynów firmy Thetford znajduje się -> tutaj.

Gaz

Koszt wymiany butli gazowej na pełną to 60 zł. Na każdy wyjazd klienci otrzymują jedną pełną butlę gazową lub w przypadku kampera Tallin, na dłuższe wyjazdy nawet dwie. W naszych pojazdach zainstalowaliśmy butle ze specjalnymi, kamperowymi reduktorami klik-on, w systemie firmy AmeriGas. To wygodne i bezpieczne rozwiązanie, stosowane również w przypadku butli domowych.

AdBlue

Większość współczesnych silników Diesla, aby spełnić wyśrubowane normy emisji spalin wymaga specjalnego dodatku, płynu o nazwie AdBlue. Jego zużycie kształtuje się na poziomie 1 l na 1000 km. Przyjmując, że nasi klienci w czasie wynajmu pokonują średnio 4000 km, koszt uzupełnienia płynu wynosi około 30 zł na każdy wynajem.

Płyn do spryskiwacza

Każdy z naszych samochodów, w momencie wydania, posiada pełny zbiornik płynu do spryskiwacza. Jest to dobrej jakości płyn, kupowany na stacji benzynowej Circle K (dawniej Statoil). Koszt uzupełnienia to średnio 20 zł.

Podsumowując koszty związane z przygotowaniem samochodu do kolejnego wynajmu wynoszą od 400 do nawet 560 złotych. Warto zwrócić uwagę, że zupełnie pomijamy koszty związane z logistyką, tj. między innymi odebraniem kampera z myjni i przewiezieniem go do naszej siedziby w Karczewie, wymianą butli, zakupami środków czystości itp. Zatem na opłacie serwisowej nie zarabiamy, a zazwyczaj część kosztów z nią związanych pokrywana jest z opłaty za wynajem kampera.

Dlaczego nie w cenie wynajmu?

Dlaczego zatem w ogóle opłata serwisowa istnieje, a wszystkie koszty nie zostały wliczone w kalkulację stawki za wynajem kampera? Ma to ścisły związek z tym, na jak długo wynajmowany jest pojazd. Przy wynajmie samochodu kempingowego na okres trzech tygodni, koszt opłaty rozkłada się w taki sposób, że w przeliczeniu na dzień wynosi ona niecałe 15 złotych. Jeśli jednak kampera wypożyczymy na przykład na 4 dni, to koszt wyniesie 100 zł dziennie. Bez względu na długość okresu wynajmu, nakład pracy oraz koszty związane z przygotowaniem samochodu dla kolejnego klienta są prawie zawsze takie same.

Uwaga
Począwszy od sezonu 2019 zaprzestajemy doliczania opłaty serwisowej do ceny wynajmu. Zostaje ona wliczona w koszty. Więcej szczegółów w tym artykule.

To jest motorhome.pl i to nie jest artykuł sponsorowany!

Udostępnij!

guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments