Featured image for “Caranews – 07’21”

Caranews – 07’21



Co nowego w branży caravaningowej?

Ostatnia aktualizacja: 14.01.2022

Wakacje w pełni, a sezon na podróże kamperami trwa w najlepsze. Producenci zajęci są przygotowaniami do prezentacji nowych modeli, jednak sen z powiek spędzają im opóźnienia w produkcji. Kryzys w branży motoryzacyjnej wywołany brakiem układów scalonych to już nie jedyny problem. Zaczyna brakować także podzespołów i wyposażenia campingowego, okien, markiz, lodówek, a nawet elementów zawieszenia. Wszystko to sprawia, że opóźnienia w dostawach nierzadko sięgają sześciu miesięcy i nic nie wskazuje na to, że sytuacja może się szybko poprawić. Popyt na kampery w Europie jest wciąż bardzo wysoki, a podaż samochodów i komponentów nie nadąża za wzrostami na rynku. Ciekawe czy temat ten zdominuje zbliżających się wielkimi krokami targów Caravan Salon w Dusseldorfie.*


Elektryczny Pickup z namiotem na pace

Czy taka będzie przyszłość caravaningu?

Alpha Motor Corporation jeszcze nawet nie zbliżyła się do momentu wprowadzenia pierwszego produktu na rynek, a wszystkie jej projekty pozostają na etapie koncepcyjnym. To jednak nie przeszkadza firmie w jej dążeniu do opracowywania coraz większej liczby pomysłów na zastosowanie pojazdów elektrycznych. Na początku tego roku zaprezentowano elektrycznego pickupa o nazwie Wolf, a w tym miesiącu firma pokazuje nam, jak zmieni tę ciężarówkę w pojazd turystyczny. Aby to uczynić, połączyła siły z niemieckimi specjalistami od nadmuchiwanych namiotów z Heimplanet i tak powstał “nadmuchiwany kamper” Cloudbreak.

Kamper namiotowy AMC x Heimplanet Cloudbreak nie jest pierwszym tego typu pojazdem, jaki widzieliśmy. Jest to jednak pierwszy namiot zaprojektowany specjalnie dla elektrycznej ciężarówki, który będzie naturalnym uzupełnieniem małego elektrycznego pickupa, takiego jak Wolf. Na wizualizacjach prezentuje się imponująco. Przewidywana cena w USA to 40 do 48 tysięcy dolarów.

Źródło i więcej informacji: Alpha Motor Corporation
Fotografie: Alpha Motor Corporation

Kamper namiotowy AMC x Heimplanet Cloudbreak
Kamper namiotowy AMC x Heimplanet Cloudbreak
Kamper namiotowy AMC x Heimplanet Cloudbreak
Kamper namiotowy AMC x Heimplanet Cloudbreak

Nowy parking dla kamperów we Wrocławiu

Camper Park przy Stadionie Wrocław

Takie wiadomości chcielibyśmy publikować częściej. We Wrocławiu, na parking Stadionu Wrocław, w czerwcu, oddano do użytku 21 w pełni przystosowanych miejsc dla kamperów. W pobliżu są przystanki tramwajowe i autobusowe. Komunikacją miejską, bez przesiadki dotrzemy do centrum tego pięknego miasta.

Zgodnie z informacją na stronie Stadionu “Obiekt (...) otwarty jest całodobowo, 7 dni w tygodniu. Jedynym wyjątkiem są dni, w których mecze rozgrywać tu będzie reprezentacja Polski. Teren jest strzeżony i monitorowany. Użytkownicy, oprócz miejsca postojowego, mają nieograniczony dostęp do prądu, wody i możliwość opróżnienia zbiorników z wodą szarą i czarną. Obiekt przyjmuje zwierzęta.”

Opłata za dobę wynosi 60 zł lub 80 zł brutto i zależy od wielkości kampera (4-osobowe i 6-osobowe). Możliwe jest skorzystanie tylko z serwisu kampera. Usługa ta kosztuje 30 zł brutto. Urządzenia do serwisu dostarczyła firma Camper System. Mieszkańcy Wrocławia i okolic, którzy nie mają gdzie przechowywać swoich kamperów, mogą wykupić miesięczny abonament za kwotę 160 zł. Nie jest to wygórowana cena za strzeżony, zadaszony i monitorowany parking.

Źródło i więcej informacji: Stadion Wrocław
Fotografie: Station Wrocław

Parking dla kamperów Wrocław Camper Park
Wrocław Camper Park
Parking dla kamperów Wrocław Camper Park
Wrocław Camper Park
Parking dla kamperów Wrocław Camper Park
Wrocław Camper Park
Parking dla kamperów Wrocław Camper Park
Wrocław Camper Park

Kamper na bazie londyńskiej taksówki

e-Camper ekologiczny pojazd rekreacyjny

Historia firmy LEVC (London Electric Vehicle Company) rozpoczęła się w 1908 roku, kiedy to powstała pierwsza dedykowana czarna taksówka, specjalnie zaprojektowana do użytku w Londynie. Dzięki niepowtarzalnej sylwetce i klasycznemu wzornictwu ten kultowy brytyjski pojazd definiuje firmę od ponad wieku. W 2018 roku LEVC wprowadził swój najnowszy model taksówki, elektryczny TX. Od 2014 roku firma zainwestowała ponad 500 mln funtów, co pozwoliło zbudować całkowicie nowy, ekologiczny zakład produkcyjny, pierwszy w Wielkiej Brytanii produkujący włącznie pojazdy elektryczne. W 2019 r. otwarto biuro sprzedaży we Frankfurcie, aby zwiększyć obecność firmy LEVC w Europie.

28 czerwca 2021 LEVC zaprezentowała nowy samochód rekreacyjny, o nazwie e-Camper. e-Camper, choć hybrydowy to pierwszy na świecie elektryczny samochód kempingowy, który został zoptymalizowany pod kątem zerowej emisji. e-Camper ma oferować zarówno elastyczność, jak i swobodę, a także spełnić rosnące zapotrzebowanie na niezależne, samodzielne wakacje. Będzie oferowany zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i Europie. Pierwsze dostawy e-Campera, w orientacyjnej cenie katalogowej wynoszącej 62 250 GBP (73 000 EUR) odbędą się w czwartym kwartale 2021 r.

Do napędu wykorzystywany jest silnik elektryczny. Silnik spalinowy służy wyłącznie do zwiększenia zasięgu i jest w praktyce generatorem prądu. e-Camper ma zasięg wynoszący ponad 60 mil (98 km) na samym prądzie oraz do 304 mil (489 km) przy wykorzystywaniu obu źródeł energii. Jego zdolność do zerowej emisji zapewnia niski ślad węglowy, a innowacyjna technologia przedłużania zasięgu pozwala właścicielom podróżować poza głównymi drogami, wszędzie tam, gdzie nie ma ładowarek lub ich dostępność jest ograniczona. LEVC e-Camper oferuje miejsce do spania dla czterech osób, zintegrowany elektryczny aneks kuchenny, podnoszony dach (z miejscem do spania dla dwóch osób) i centralny składany stół.

Źródło: LEVC
Fotografie: LEVC

LEVC eCamper
LEVC eCamper
LEVC eCamper

Dometic przejął Buttnera

Czy Szwedzi zmonopolizują rynek?

BÜTTNER Elektronik to niemiecki producent wysokiej klasy mobilnych produktów zasilających, w tym rozwiązań do zasilania energią słoneczną, baterii i ładowarek. Ponad 30-letni synonim innowacji i niezawodnych produktów od 02 lipca 2021 należy do Dometica. W ten sposób Dometic umacnia się na pozycji lidera, żeby nie powiedzieć monopolisty, na rynku dostawców akcesoriów caravaningowych i systemów do budowy kamperów (oraz jachtów).

To 6. przejęcie, którego tylko w tym roku dokonał Dometic. Grupa w 2021 roku zawarła do tej pory następujące umowy akwizycji:

    • 2 lutego 2021 r. - Twin Eagles, wiodący amerykański producent grilów wolnostojących i do zabudowy oraz rozwiązań kuchennych przeznaczonych do użytku na zewnątrz budynków mieszkalnych.
    • 22 kwietnia 2021 r. - Valterra Products, wiodący północnoamerykański dostawca usług serwisowych i produktów na rynku wtórnym dla branży RV, w tym rozwiązań do zasilania energią słoneczną.
    • 18 maja 2021 r. - Enerdrive, australijski dostawca mobilnych produktów zasilających dla rynku outdoorowego.
    • 20 maja 2021 r. - Front Runner Vehicle Outfitters, globalny dostawca wysokiej jakości produktów dla rynku outdoorowego z siedzibą w RPA.
    • 26 maja 2021 r. - Zamp Solar, wiodący północnoamerykański producent innowacyjnych i wysokiej jakości mobilnych rozwiązań w zakresie energii słonecznej dla rynku outdoorowego.

Źródło: Dometic

Niemcy z rekordem po I półroczu

Popyt na kampery nie słabnie

Za naszą zachodnią granicą branża caravaningowa, po rekordowym I kwartale, zanotowała najlepsze półrocze w swojej historii. Liczba zarejestrowanych kamperów wzrosła o 23% rok do roku. Sam drugi kwartał to również wzrosty i to w każdym miesiącu. Warto jednak zauważyć, że dynamika w maju i w czerwcu nie była już tak duża, jak w poprzednich miesiącach. Czyżby wspomniane na wstępie problemy producentów zaczynały odbijać się na wynikach sprzedaży?

Sprzedaż kamperów w Niemczech 01-06.2021

Źródło i więcej informacji: CIVD

Mobilvetta Admiral 2022

Prawdziwy luksus w camper vanie

To naszym zdaniem jedna z najciekawszych nowości, jeśli chodzi o rynek camper vanów. Do tej pory włoska firma Mobilvetta oferowała wyłącznie większe kampery z flagowymi integrami K-Yacht na czele. Marka znana z wysokiej jakości stosowanych materiałów i stylistyki wnętrza wzorowanej na wykończeniu luksusowych jachtów. Admiral jest na tyle nową propozycją, że firma nie zdążyła jeszcze umieścić informacji o nim na swojej stronie internetowej.

Pomimo że kamper ten bazuje na Fiacie Ducato, pojazd można spokojnie określić mianem luksusowego. Płaskie, niemal bezramowe okna świadczą o wysokiej jakości na zewnątrz, a wewnątrz są obramowane kremową skórą. Wszystkie fronty wykończone są na wysoki połysk. Nawet klamka drzwi prowadzących do pięknej i funkcjonalnej łazienki została pokryta skórą!

Oprócz eleganckiego wzornictwa i dość standardowego wzdłużnego układu pojedynczego łóżka, Mobilvetta Admiral 6.3 oferuje również kilka praktycznych sztuczek. W łazience zamontowana jest ściana obrotowa. W ten sposób niemal cała powierzchnia pomieszczenia sanitarnego staje się kabiną prysznicową. Blok kuchenny nie tylko pięknie wygląda w zakrzywionych liniach, ale oferuje również przedłużenie blatu, które pełni funkcję pokrywy zlewu. Do szuflady można sięgnąć zarówno z zewnątrz, jak i od wewnątrz. Nie tylko wygląda to pięknie, ale jest również bardzo innowacyjne.

Moveo Van XL

Duży camper van i sporo przestrzeni na bagaże

Mooveo rozszerza swoją ofertę samochodów kempingowych o model XL z maksymalną przestrzenią dla sprzętu turystycznego w tym rowerów. To jedna z nielicznych na rynku propozycji camper vana na bazie najwyższego i najdłuższego Fiata Ducato (L4H3). Samochód jest również dostępny w wersji na Citroenie Jumperze.
To także kolejny “blaszak” z tylnym łóżkiem podnoszonym na pasach. Wysoki dach w tym wypadku spełnia swoją funkcję. Cena na rynku niemieckim zaczyna się od 59 tysięcy Euro.


* O sytuacji w branży caravaningowej pisze obszernie niemiecki magazyn ProMobil, w artykule z 19 lipca.

To jest motorhome.pl i to nie jest artykuł sponsorowany!

Udostępnij!

Najnowsze artykuły