Featured image for “Kamper dla dwóch osób”

Kamper dla dwóch osób



Nowa linia modelowa - Globe-Traveller Explorer

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2024

14 stycznia 2022 roku Globe-Traveller wprowadził na rynek model Explorer 2XS, nowość w ofercie kamperów dwuosobowych, która szybko przyciągnęła uwagę miłośników marki. Ten model, opracowany z myślą o parach, zaskakiwał nowymi rozwiązaniami technicznymi oraz unikalnym układem wnętrza, oferując wyjątkową przestrzeń życiową dla dwóch osób - bezprecedensową w tej klasie pojazdów. Był to pierwszy model marki Globe-Traveller bez tylnej ławki dla pasażerów. 

Jeszcze w sierpniu tego samego roku swoją premierę miał model Globe-Traveller Explorer 2X. Podobny układ wnętrza, na podwoziu o 37 cm dłuższym, pozwolił zaoferować jeszcze więcej miejsca w środku. Oba modele, dzięki swoim innowacyjnym rozwiązaniom i optymalnemu wykorzystaniu przestrzeni, szybko zyskały uznanie na rynku.

Reagując na pozytywne przyjęcie tych kamperów dwuosobowych, Globe-Traveller rozszerzył linię o kolejny model - Explorer 2Z, również zaprojektowany z myślą o maksymalizacji komfortu i przestrzeni dla dwóch osób. Ta ewolucja linii modelowej podkreśla zaangażowanie Globe-Travellera w dostosowywanie swoich produktów do specyficznych potrzeb klientów, jednocześnie zachowując wysokie standardy innowacyjności i funkcjonalności.

Najważniejsze cechy w skrócie:

  • Kamper dla dwóch osób
  • Kompaktowe nadwozie o długości 599 lub 636 centymetrów
  • Brak ławki dla pasażerów i nowe siedzisko w jej miejscu
  • Bardzo dużo przestrzeni we wnętrzu
  • Duży rozkładany stolik, który można schować w podłodze
  • Dużo miejsca na rzeczy, w tym normalnych rozmiarów bagażnik
  • Nowy system elektryczny z akumulatorem LiFePO4 w standardzie
  • Liczne nowe opcje wyposażenia
  • Brak modyfikacji nadwozia i niska waga własna
  • Atrakcyjna cena i swoboda konfiguracji 

Nie więcej niż dwie osoby

Po co komu ławka?

Kampery, które do wcześniej oferował polski producent, zawsze miały 4 miejsca do jazdy. Można było je kupić z dwoma, trzema lub czterema miejsca do spania, ale nigdy bez ławki pasażera. Podczas gdy serie Voyager i Pathfinder z definicji przeznaczone są dla rodzin z dziećmi, Explorery to kampery dwuosobowe, kiedyś dostępne również z dostawką w postaci małego łóżka rozkładanego w miejsce stolika.

Trudno powiedzieć, dlaczego tak jest, ale nawet na niemieckim rynku, gdzie stosunkowo rzadko sprzedaje się rodzinne camper vany, pojazdy przeznaczone dla dwóch osób niemal zawsze posiadają tylną ławkę wyposażoną w pasy bezpieczeństwa. W tak niewielkich pojazdach, jeśli podróżują nimi tylko dwie osoby, instalowanie homologowanej ławki pasażerów to marnowanie miejsca i niepotrzebne dodatkowe obciążenie. Stelaż konstrukcyjny ławki musi być odpowiednio wytrzymały, a co za tym idzie, również ciężki. Tę niekonsekwencję w projektowaniu zauważają nie tylko klienci. Również dziennikarze branżowi i youtuberzy często podkreślają fakt, że w kamperach dwuosobowych tylna ławka jest zbędna.

Featured image for “Kampery Globe-Traveller”

Kampery Globe-Traveller

Czytaj Dalej...

Kamper bez tylnej ławki

Więcej przestrzeni

Zaprezentowany jako pierwszy kamper Globe-Traveller Explorer 2XS, pod względem układu wnętrza, bazuje na dobrze znanym i popularnym układzie XS. Łóżko francuskie i łazienka w tylnej części pojazdu, to wariant bardzo lubiany i chętnie wybierany przez klientów tej marki. Dodatkową zaletą jest fakt, że Explorer 2XS to kamper o długości zaledwie 599 cm.

Celem producenta było przede wszystkim takie zagospodarowanie wnętrza, aby użytkownicy pojazdu mieli jak najwięcej wolnej przestrzeni. Kiedy ma się do dyspozycji tak niewielki pojazd, jest to dużym wyzwaniem. Wybór Explorera 2XS  na przygotowanie nowego modelu był raczej oczywisty, bo już wcześniej trudno było w tym kamperze narzekać na brak poczucia przestrzeni. Usunięcie tylnej ławki pozwoliło uwolnić dodatkową powierzchnię podłogi, a efekt końcowy jest co najmniej zaskakujący. To kamper, w którym można tańczyć, dosłownie!

Featured image for “Kamper z Polski”

Kamper z Polski - poradnik

Czytaj Dalej...
Kamper dla dwóch osób - Globe-Traveller
Kamper dla dwóch osób - Globe-Traveller

Siedzisko

Mniejsze, ale praktyczne

W miejscu ławki pasażera, w Explorerze 2XS zainstalowano siedzisko. To pojedyncze, ale dość obszerne miejsce. Siedząc na nim, można spokojnie zjeść posiłek, czy popracować. Wprawdzie nie nadaje się na dłuższy czas, ze względu na niskie oparcie, ale do relaksu są przecież bardzo wygodne przednie fotele.
Pod siedziskiem znalazło się miejsce na dużą szufladę. Poniżej jest nowy zbiornik na wodę czystą. Nieco mniejszy, bo o pojemności 85 litrów, ale dla dwóch osób wystarczający.

Kamper dla dwóch osób - Globe-Traveller
Kamper dla dwóch osób - Globe-Traveller

Najlepsze cechy Globe-Traveller’ów

Kamper całoroczny

Nowy model Globe-Traveller’a ma wszystkie najlepsze cechy znane z innych pojazdów tej marki. Materiały najwyższej jakości, świetne wyposażenie standardowe i legendarna już niemal dbałość o szczegóły wykonania.

Ponieważ, jak wszystkie pozostałe modele, jest to kamper na bazie vana H3 (bazą może Fiat Ducato lub Peugeot Boxer), mamy tu podwójną podłogę i możliwość eksploatacji także zimą. Przestrzeń pomiędzy podłogami ma wysokość 16 cm. Umieszczony został tam nie tylko zbiornik wody szarej wraz z zaworem spustowym, ale również wszystkie elementy instalacji wodnej. Są tam też poprowadzone przewody rozprowadzające ciepłe powietrze z ogrzewania Truma Combi. W ten sposób minimalizuje się ryzyko zamarznięcia wody i związanych z nim uszkodzeń.

Featured image for “Ogrzewanie w kamperze”

Ogrzewanie w kamperze

Czytaj Dalej...
Globe-Traveller Explorer 2XS
Globe-Traveller Explorer 2XS

Mnóstwo miejsca na rzeczy

Nie tylko w bagażniku

Do tego, że w Globe-Traveller’ach nie ma problemu z brakiem miejsca na rzeczy zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Mamy tu na myśli nie tylko sporych rozmiarów bagażnik, w którym spokojnie zmieszczą się wszystkie niezbędne akcesoria. Szczególnie dużo miejsca jest w Explorerach, ze względu na sporych rozmiarów “pawlacz” nad szoferką. Swoją drogą dobrze, że producent nie sugerował się panującą modą i nie zdecydował się tu na instalację okna panoramicznego. Wprawdzie okna takie zapewniają dodatkową ilość światła, ale są też źródłem nieznośnego hałasu w czasie jazdy po autostradach.

Wracając do górnych szafek, uwagę zwraca brak zewnętrznych uchwytów. Zastąpiono je systemem zamknięć typu tip-on, dzięki czemu nadano im nowocześniejszego, “czystszego” wyglądu. Za drzwiami łazienki znalazło się miejsce na niewielką szafę ubraniową, a w podłodze znajdziemy spory schowek na buty. A skoro mowa o podłodze, warto wspomnieć, że można pod nią schować również stolik. Nie dość, że jest on rozkładany to jeszcze jest największy z dotąd instalowanych w Globe-Traveller’ach.

Featured image for “Jaki kamper i dla kogo?”

Jaki kamper i dla kogo?

Czytaj Dalej...
Globe-Traveller Explorer 2XS
Globe-Traveller Explorer 2XS

Nowy system elektryczny

I inne nowości, których nie widać

O tym, że stosowany wcześniej w Globe-Traveller’ach system elektryczny wymagał pilnej modernizacji, pisaliśmy jesienią 2020 roku, przy okazji porównania Voyagera XS z VW Grand Californią oraz Affinity Camper Van’em. W 2022 roku doczekaliśmy się w końcu i tej zmiany. W nowym Explorerze zainstalowano nowoczesny system elektryczny firmy Nordelettronica z opcjonalnym modułem do sterowania poprzez aplikację na smartfonie oraz monitorem zużycia energii firmy Büttner Elektronik. W połączeniu z panelami fotowoltaicznymi o mocy 200 wat i akumulatorem LiFePO4 do dyspozycji mamy tu jedno najbardziej kompletnych i niezawodnych rozwiązań na rynku.

Wśród innych zmian technicznych wprowadzonych niedawno w Globe-Traveller’ach warto wspomnieć o nowym zbiorniku na wodę szarą (którego opróżnianie nie jest już drogą przez mękę i zadaniem dla cierpliwych) oraz nową instalację wodną, z używania wody do celów spożywczych.

Nowy Globe-Traveller
Globe-Traveller Explorer 2XS
Nowy Globe-Traveller
Globe-Traveller Explorer 2XS

Nowe opcje wyposażenia

Ciekawe propozycje dla wymagających

W prezentowanym egzemplarzu, który mieliśmy okazję zobaczyć w czasie premiery w Niemczech, zamontowane zostały również ciekawe elementy, wyposażenia opcjonalnego. Wentylator Maxxfan, który może być używany także podczas deszczu, lodówka na wino czy telewizor na uchwycie umożliwiającym jego swobodne obracanie to bardzo praktyczne, choć niekoniecznie niezbędne rozwiązania.

Mamy też nowy stelaż łóżka z podnoszonym oparciem, dwie ładowarki indukcyjne do telefonów, ukryte w półce nad łóżkiem oraz nową półkę na żele i szampony w łazience.
Producent tak wyposażył kampera, aby posiadał akcesoria i funkcje, które zadowolą nawet najbardziej wymagających użytkowników, przy czym lista opcji wyposażenia jest bardzo długa.

Nowy Globe-Traveller
Globe-Traveller Explorer 2XS

Globe-Traveller Explorer 2X

Jeszcze więcej miejsca w kamperze dla dwóch osób

Globe-Traveller Explorer 2X zachował wszystkie najlepsze cechy modelu 2XS. Dodano kilka szczegółów, jeszcze bardziej zwiększających jego atrakcyjność. Aby poprawić funkcjonalność kuchni, zainstalowano system typu cargo, oprócz szafek i szuflad. Dzięki temu przechowywanie produktów w szklanych butelkach będzie teraz znacznie łatwiejsze. Explorer 2X jest też wyposażony w dwa kosze na śmieci, które pozwalają podróżnym segregować odpady. Mówiąc o odpowiedzialności środowiskowej, jako nową opcję można zainstalować suchą toaletę. No i co ważne, blat kuchenny jest w tym kamperze znacznie większy w porównaniu z tym w modelu Exloprer 2XS.
Standardowe wyposażenie Explorera 2X obejmuje między innymi panele fotowoltaiczne, baterię litowo-jonową i ogrzewanie Truma Combi 6 Diesel. Opcjonalne dodatki to Maxxfan, prysznic zewnętrzny, urządzenie do monitorowania zużycia energii oraz moduł sterowania Wi-Fi dla systemu elektrycznego.

Nowy Globe-Traveller
Globe-Traveller Explorer 2X
Nowy Globe-Traveller
Globe-Traveller Explorer 2X

Globe-Traveller Explorer 2Z

Kamper z dużym łóżkiem i jeszcze większym bagażnikiem

Na początku 2024 roku Globe-Traveller poinformował o ukończeniu swojego najnowszego projektu - modelu Explorer 2Z, który zastąpił poprzedni model Explorer Z. To istotny krok, ponieważ teraz oferta polskiego producenta obejmuje całą linię modeli Explorer. Model Explorer 2Z zachowuje kluczowe cechy swoich poprzedników, w tym brak tylnej ławki, składany stolik, schowek pod podłogą oraz dedykowaną przestrzeń na buty.

Wersja rowerowa modelu Explorer 2Z wprowadza jeszcze więcej modyfikacji optymalizujących ten projekt:

  • Niższe umieszczenie łóżka w porównaniu z poprzednią wersją rowerową, co skutkuje niższą szafą i opcjonalną półką na buty na niższym poziomie.
  • Nowy rodzaj bagażnika wysuwanego rowerowego, podobnego do tego z modelu Globe-Traveller Falcon 2Z.
  • Zoptymalizowany układ bagażnika, usuwający półkę nad łukiem koła dla zwiększenia przestrzeni wewnątrz.
Nowy Globe-Traveller 2Z
Globe-Traveller Explorer 2Z
Nowy Globe-Traveller 2Z
Globe-Traveller Explorer 2Z
Nowy Globe-Traveller 2Z
Globe-Traveller Explorer 2Z

Nowa linia Globe-Traveller Explorer - podsumowanie

Kamper dla dwóch osób

Nowa, odmieniona linia modelowa Globe-Traveller Explorer to trzy kampery wyjątkowe i innowacyjne, przeznaczone maksymalnie dla dwóch osób. Pomimo braku modyfikacji nadwozia, takich jak poszerzenia czy podnoszenie dachu i stosowania materiałów termoplastycznych, zapewnia doskonałą funkcjonalność, ale przede wszystkim trwałość i szczelność przez wiele lat użytkowania. Explorer 2XS, jako najlżejszy model w ofercie, z masą własną nie przekraczającą 2 800 kg w wersji podstawowej, oferuje imponującą ładowność około 500 kg*.

Ceny modeli Explorer kształtują się obecnie na następującym poziomie (ceny w Polsce z uwzględnieniem akcyzy i podatku VAT):

Podwozie Peugeot Boxer:

  • Explorer 2X - cena brutto od 89 700 EUR
  • Explorer 2Z - cena brutto od 88 400 EUR

Podwozie Fiat Ducato:

  • Explorer 2XS - cena brutto od 93 000 EUR (95 700 EUR automat)
  • Explorer 2X - cena brutto od 93 200 EUR (95 800 EUR automat)
  • Explorer 2Z - cena brutto od 93 200 EUR (95 800 EUR automat)

Sukces modeli 2XS i 2X, pokazuje, że oferując mnóstwo praktycznych rozwiązań i odważnie rezygnując z tylnej ławki dla pasażerów, polski producent skutecznie przyciągnął uwagę niewielkiego, ale dynamicznego segmentu rynku. Wzrastające zainteresowanie kamperami dla dwóch osób w Europie sugeruje, że projekt ten jeszcze przez długi czas będzie odnosił sukcesy. Trzymamy kciuki!

 

Fotografie: Globe-Traveller
Więcej informacji: Katalogi na Issuu

* Masa samochodu gotowego do jazdy to masa własna pojazdu powiększona o wagę 81 litrów paliwa (w temp 15°C - 68,5 kg), wagę kierowcy 75 kg, wagę pełnej, aluminiowej butli gazowej (ok. 15 kg), oraz 20 litrów wody w instalacji. Dopuszczalna Masa Całkowita dla tego kampera, w zależności od homologacji, może wynosić 3 500 lub 3 820 kg.

To jest motorhome.pl i to nie jest artykuł sponsorowany!

Udostępnij!

Najnowsze artykuły