
Co nowego w branży caravaningowej?
Kontynuujemy nasz comiesięczny cykl o nowościach w branży caravaningowej. W tym miesiącu, obok stałej porcji nowości, przedstawiamy fotorelację z targów JCCS 2021 w Japonii. Zapraszamy do przeglądu ciekawostek z ostatnich kilku tygodni.
CyberLandr
Tesla CyberTruck z zabudową kempingową
Już w dniu premiery, kiedy Elon Musk zaprezentował model Cybertruck, niemal pewne było, że ten elektryczny pick up o dyskusyjnej urodzie doczeka się adaptacji kamperowej. Zapowiedź szefa Tesli, że Cybertruck będzie pierwszym pojazdem tej marki z technologią umożliwiającą skorzystanie z energii elektrycznej zgromadzonej w baterii również, gdy samochód jest wyłączony, zdecydowanie ułatwi konstruktorom stworzenie odpowiedniej zabudowy.
Pierwszą i niezwykle ciekawą propozycją jest zabudowa o nazwie CyberLandr™. To równie nowoczesny projekt, jak sam pojazd bazowy, dopasowany stylistycznie i technologicznie. Zabudowa ma zapewnić miejsce do mieszkania dla dwóch osób. Wyposażona będzie we wszystko, co wypada mieć w tego typu pojeździe. Oprócz między innymi kuchni indukcyjnej, ogrzewania i klimatyzacji, konstruktorom udało się zaprojektować łazienkę z toaletą chemiczną i prysznicem. Zabudowę można obecnie zamawiać w przedsprzedaży. Ceny zaczynają się od 40 tysięcy dolarów i nie zawierają kosztu Cybertrucka. Pierwsze dostawy planowane są w tym samym czasie, w którym dostępny będzie samochód Tesli. Więcej na ten temat na stornie producenta.
Źródło: CyberLandr
Fot. CyberLandr



Ebussy
Modułowy minibus w wersji camper
Nie jest to co prawda nowość z ostatnich tygodni, ale warta zaprezentowania. Ebussy to elektryczny, systemowy bus o budowie modułowej, który został opracowany zgodnie z „zasadą Lego”. Niezależnie od wybranego wariantu podwozia, można łatwo i szybko dostosować pojazd do swoich potrzeb. Dwa warianty podwozia, dwie komory baterii zależne od modułu. Dzięki ponad 10 modułowym i wymiennym nadwoziom można go przekształcić w kabriolet, samochód terenowy, skrzynię, kombi, pick-up lub van w zaledwie kilku krokach. Jakość poparta nawet 10-letnią gwarancją producenta. Masa własna to zaledwie 450-600 kg, a ładowność na poziomie 1 000 kg. Jego maksymalny zasięg bez ładowania, przy pełnym akumulatorze i modułach słonecznych to ponad 600 km. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na grudzień 2021 r. Więcej informacji tutaj: electricbrands.de.
Alpincamper 4x4
Mini camper z napędem na cztery koła
Wracając do nieco bardziej tradycyjnych konstrukcji z konwencjonalnym napędem, warto odnotować nowość firmy Alpincamper. To mini kamper na bazie nowego Citroena Berlingo z napędem 4x4 firmy Dangel. Dangel specjalizuje się w modyfikacjach napędów i zawieszeń samochodów dostawczych produkowanych przez Stellantis (dawniej przez grupę PSA).
Podniesione zawieszenie, osłony podwozia, rozłączany napęd na wszystkie koła, blokada mechanizmu różnicowego i opony off-roadowe czynią z tego pojazdu bardzo dzielną terenówkę. Cena w Niemczech zaczyna się od 47 tysięcy Euro.
Źródło: Alpincamper
Fot. Alpincamper








EARTH T250LX
Ultralekka przyczepa
Amerykańska firma Earth Traveler wprowadziła właśnie na rynek najlżejszą na świecie przyczepę typu Teardrop. Wykonana z materiałów kompozytowych, w tym z włókna węglowego, waży niecałe 125 kg, Jej DMC jest poniżej 750 kg, czyli traktowana będzie jako przyczepa lekka. Cena startuje od 30 tysięcy dolarów.
JCCS 2021 Japonia
Targi caravaningowe w kraju kwitnącej wiśni
Podczas gdy w Europie życie gospodarcze dalekie jest od normalności, w pierwszy weekend kwietnia odbyły się w Tokio targi Japan Camping Car Show 2021. Wydarzenie ma z reguły miejsce w lutym, ale coronavirus spowodował, że tegoroczna impreza odbyła się z blisko dwumiesięcznym opóźnieniem.
Na powierzchni 20.000 metrów kwadratowych zaprezentowało się łącznie 120 wystawców, w tym producenci i importerzy kamperów, producenci i dostawcy sprzętu i infrastruktury kempingowej. Pokazano około 300 pojazdów, a wystawcy podkreślali fakt, iż wśród odwiedzających było bardzo dużo osób zainteresowanych zakupem.
Dla nas zdecydowanym faworytem tych targów była firma Toy Factory, robiąca zabudowy na Toyocie Hi-Ace. Wśród niezbyt licznie reprezentowanych producentów z Europy wypatrzyliśmy między innymi kampery Adria!
Japoński rynek caravaningowy podobnie jak europejski notuje wzrosty i zawdzięcza je głównie kamperom. W 2020 zarejestrowano ich blisko 15,5% więcej w porównaniu z rokiem 2019. Natomiast przyczep kempingowych tylko o 7% więcej, ale w porównaniu z rokiem 2018 było ich o 23% mniej. W 2020 roku 80% przyczep pochodziło z importu, a kamperów zaledwie 4,3%.
Materiał przygotowany dzięki uprzejmości Bartka Radzimskiego z Japan Recreational Vehicle Association. Bardzo dziękujemy za zdjęcia!








Rekordowy I kwartał
Niemiecki rynek kamperów wciąż rośnie
Pomimo pandemii rynek kamperów w Niemczech wciąż bije kolejne rekordy. Jak podaje CIVD, w pierwszym kwartale 2021 roku zarejestrowano łącznie 19.058 samochodów kempingowych. To jest o 23,9% więcej, w porównaniu z tym samym okresem w 2020 r. Za wcześnie jeszcze jednak na wyciąganie wniosków w kontekście całego roku. W zeszłym roku obowiązywała w Niemczech obniżona stawka VATu na kampery, która na pewno przyczyniła się do wzrostu liczby zarejestrowanych pojazdów. Z drugiej zaś strony salony sprzedaży w 2021 roku były zamknięte ze względu na lockdown.
Źródło: CIVD

Caravaning i duże pieniądze
Nie tylko branża ma się dobrze
Czy w świecie caravaningu można dorobić się dużych pieniędzy? Można!
François Feuillet, dyrektor generalny grupy Trigano i prezes ECF (European Caravan Federation) jest jednym z czterech nowych francuskich miliarderów, którzy dołączyli do listy światowych miliarderów magazynu Forbes w 2021 roku. Z szacowaną wartością majątku na poziomie 1,5 miliarda euro François Feuillet uplasował się na 35. pozycji na liście francuskich miliarderów.
Źródło: Forbes Francja
To jest motorhome.pl i to nie jest artykuł sponsorowany!
Udostępnij!